tisdag 23 oktober 2012

Bakning



Här kommer en bild på en cocosmuffins som jag gjorde igår på cafet jag jobbar på. 

Hur enkel som helst och göra och jättegod. Receptet kommer senare.

I bakgrunden syns vårat smultronställe. Där är vi jämt, sommar som vinter, vår som höst.... 

Det är så roligt och baka. 
Jag har gjort sockerkringlor också, men dom går åt som smör. Oj vad kul det är när dom tycker om det bröd man gör. Då känner man sig så duktig. Man sträcker på sig... ;)

Har ni köpt tidningen Hembakat?

I den brukar jag baka massa ur.
Sen har jag min Farmors kok o hembakade bok. Så den ska jag plocka fram och baka ur tänkte jag. 
Lingonkakan hennes har jag gjort och den sålde jag slut på på en gång. Den var supergod.
Men snart är det Hallowen, och då blir det spindelbakning mm. Tänkte försöka göra det lite mysigt nere på cafet.

Bilder kommer senare.

Ha en fin kväll

KrAm



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar